1892
WILLEM KÖLLING
pracownik poczty w holenderskiej w wiosce
DIEREN
zdecydował zająć się handlem rowerowym, jako jeden z pierwszych dostrzegając zalety tego nowego pojazdu. Początkowo Kölling sprzedawał rowery sprowadzane z Anglii. Wkrótce nawiązał współpracę ze sprzedawcą w sklepie z wyrobami żelaznymi
RUDOLFEM ARENTZENEM

1902
Wspólnicy zakupili nowe pomieszczenia i rozpoczęli własną produkcję pod nazwą
GAZELLE

1920-1940
W latach 1920-1940 firma stale się rozrasta. Krajowy rynek zbytu, jak również międzynarodowy popyt, stale wzrastają. Dzieje się tak również ze względu na rosnący rynek zbytu dla rowerów Gazelle w Indonezji, która była w tym czasie holenderską kolonią. Wiele rowerów Gazelle przetrwało w całej Indonezji do dziś i są bardzo poszukiwanymi przez kolekcjonerów pozycjami.

1935
Firma Gazelle wprowadza
PIERWSZY TANDEM
bardzo popularny w latach przed II wojną światową. W roku jego wprowadzenia
600 TANDEMÓW
SPRZEDANO OD RAZU


1937
Firma produkuje
PIERWSZY ROWER
ELEKTRYCZNY

zaprojektowany przez firmę Philips, zasilany 12V akumulatorem.

CZAS WOJNY
Podobnie jak dla wielu innych holenderskich firm, wojna jest trudnym okresem dla Gazelle. Większość wyposażenia fabryki jest demontowana przez niemieckiego okupanta i przewożona do Niemiec.

Pozostałe maszyny zostały wysadzone tuż przed przybyciem aliantów.

1946
Dostępny jest
PIERWSZY
POWOJENNY ROWER
GAZELLE


1954
Gazelle stała się publiczną spółką i wyprodukowała milionowy rower.
1.000.000
ROWER!


1959
Gazelle opatentowała
PIERWSZĄ
3-BIEGOWĄ PIASTĘ


LATA 60
Gazelle tworzy rowery, które oprócz
HAMULCA BĘBNOWEGO
w przedniej piaście mają
3-BIEGOWĄ TYLNĄ PIASTĘ
Z HAMULCEM BĘBNOWYM,


które są w produkcji również dzisiaj. Jednak po wypuszczeniu około 45–50 tys. egzemplarzy zaprzestano ich produkcji ze względu na wysokie koszta.

1963
Dochodzi do połączenia spółki z firmą Batavus z Heerenveen, jednak współpraca nie spełniła podstawowych oczekiwań i zakończyła się po 2 latach. W połowie lat 60-tych Gazelle stworzyła
DZIAŁ ROWERÓW
WYŚCIGOWYCH

w fabryce w Dieren, gdzie wykwalifikowani rzemieślnicy produkowali ręcznie robione ramy wyścigowe.

1964
Gazelle była pierwszą holenderską firmą rowerową, która wypuściła

ROWER
SKŁADANY


1966
Gazelle ponownie wypuszcza
TANDEM
- bardziej nowoczesny i lżejszy. W tym samym roku powstaje 2-milionowy rower. SPRZEDANO
2.000.000 ROWERÓW


1968
Firma przejmuje takie marki rowerowe jak Juncker, Simplex i Locomotief jak również znaną markę motoroweru Berini.

1971
Firma Gazelle zostaje przejęta przez firmę Tube Investments i zmienia nazwę na “Gazelle Rijwielfabriek B.V." sp. z o.o.

1980
Gazelle jako pierwsza stworzyła
OŚ KORBY
Z ŁOŻYSKAMI
KULKOWYMI


1987
Tube Investments sprzedaje swój dział rowerowy firmie Derby Cycles Corp. Ta międzynarodowa korporacja z siedzibą w Nowym Jorku jest obecnie właścicielem marki rowerowej Raleigh, angielskiego producenta piast rowerowych Sturmey Archer, jak również znanych niemieckich marek rowerowych, takich jak: Kalkhoff, Rixe, Winora i Staiger. W momencie największego komercyjnego sukcesu firmy (około 1980-85), Gazelle
ZATRUDNIAŁA 35 OSÓB

1992
Stulecie firmy zbiega się z wypuszczeniem
8-MILIONOWEGO ROWERU
W setną rocznicę powstania Gazelle księżniczka Margriet nadała firmie
TYTUŁ "ROYAL"
(królewski).

KWIECIEŃ 1999
Firma wypuszcza
10.000.000 ROWER!
Gazelle obecnie
ZATRUDNIA 550 OSÓB
Gazelle jest jednym z niewielu producentów rowerowych tej wielkości, który nadal sam buduje większość swoich ram. 20% całkowitej produkcji jest eksportowana do Belgii i sąsiednich regionów Niemiec.

2001
Derby Cycles Corporation z powodu kłopotów finansowych sprzedała firmę Gazelle holenderskim funduszom inwestycyjnym.
ROCZNA PRODUKCJA
wynosi obecnie około
380 TYS. SZTUK
natomiast udział Gazelle w rynku wynosi około
30% PROCENT

2005
Do października 2005 Gazelle wyprodukowała łącznie
12 MILIONÓW
ROWERÓW

a do 2008
KOLEJNY MILION

2010
Firma Gazelle zostaje wybrana
NAJBARDZIEJ ZAUFANĄ
MARKĄ ROWERÓW
W EUROPIE

według Przeglądu Reader’s Digest

2011
Gazelle zostaje przejęta przez
PON HOLDINGS
współwłaściciela Caravelo i importera marki Volkswagen w Holandii.

2014
Nadszedł czas na nowy etap!
W celu stworzenia przestrzeni do dalszego wzrostu produkcji i rozwoju Gazelle rusza kolejna
ROZBUDOWA FABRYKI

3.IX.2015
Jego Wysokość
KRÓL WILLEM-ALEXANDER
osobiście otwiera nową
HALĘ PRODUKCYJNĄ
o powierzchni ponad
7000 m2
w której zlokalizowano nowoczesne linie montażowe oraz zautomatyzowaną lakiernię.

DZISIAJ
Dzisiaj Gazelle nadal jest czołowym producentem holenderskiego przemysłu rowerowego a same rowery uważane są za solidne, pewne i komfortowe.
PERŁA
POŚRÓD HOLENDERSKICH
MAREK ROWEROWYCH


KONTAKT
WYŁĄCZNY IMPORTER ROWERÓW MARKI GAZELLE NA TERENIE POLSKI

ART&BIKES
ul. Długa 8
87-100 Toruń
NIP 956 202 54 87

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE
facebook
youtube
tweeter
instagram

SPRZEDAŻ
+48 56 621 03 58
+48 501 032 301


SERWIS
+48 56 621 03 58
+48 501 032 301


WSPÓŁPRACA
+48 56 621 03 58
+48 501 032 301


MARKETING
+48 605 311 280



PŁATNOŚCI I KSIĘGOWOŚĆ
+48 605 311 280